FEELING DEM VALENTINEVIBES



Waar Valentijnsdag normaal gesproken altijd een beetje aan me voorbij gaat, ik heb immers nooit een lover gehad om het mee te vieren en het is natuurlijk vooral een grote reclamestunt, zat ik dit jaar ontzettend in de valentijnvibe. Het weekend stond voor mij echt in het teken van Valentijnsdag en bij gebrek aan een vriendje vierde ik de liefde met mijn lievelingsvriendinnen.

De jaarlijkse rozenactie op school verraste mij op vrijdagmiddag met twee rozen, eentje was van een vriendin (thank you Hanna!) de andere was anoniem. Er stond een in een vreselijk onleesbaar handschrift een complete liefdesverklaring in dichtvorm op het bijgeleverde papiertje gekladderd. Dat zorgde voor een throwback naar de brugklas waar ik een soort gelijke roos ontving die achteraf afkomstig bleek van mijn zus die graag haar kleine zusje een beetje gek maakt. Dit keer bleek de roos afkomstig van Thirza, mijn beste vriendin, die niet bij mij op school zit wat ervoor zorgde dat het verhaal een kleine mindfuck werd. Dit maakte ze natuurlijk pas bekend nadat ze me een paar uurtjes gefrustreerd met dat gedicht rond had laten lopen. Gotta love her. Nee ik vond het echt super lief dat ze zoveel moeite had gedaan om die roos bij mij op school te laten bezorgen. 

Ook kreeg ik van Thirza een super schattig kettinkje en een kinderbueno want dat is deel van onze traditie, ik had voor haar ook kinderbeuno's meegenomen. Zaterdagmiddag kwamen Julia en Veerle bij mij thuis zodat we die avond met z'n drieën naar een feestje konden gaan. Drie meiden met kledingcrisis zorgde er al snel voor dat mijn kamer in een gigantische puinhoop veranderde. Veerle kwam aanzetten met 'squad shirts' voor onze mini-squad (we zitten in klas V4B en noemen onszelf de V4Babes) op de achterkant van de shirts stonden onze namen en een uitspraak die ons typeert. Zo staat er op mijn rug 'huhuhuh' omdat ik graag verwarring schop en bij Julia 'ah cute' omdat ze altijd alles schattig vind. Ik had voor Veerle en Julia liefdesbrieven geschreven die we onder het genot van appelmoes (nog een traditie) en goede gesprekken lazen op geheime locatie met heerlijk uitzicht. 
Dat feestje waar we heen gingen verliep iets anders dan gepland en ondanks dat er veel stres bij vrij kwam wat ook nog zorgde voor emotie op je zaterdagavond was het een leuke avond. Ik zal niet teveel in detail treden want iets met dingen waar je niet trots op moet zijn en een paar vrienden minder. 

De bovengenoemde activiteiten vulden natuurlijk niet mijn hele weekend, ik heb ook nog een avond geschaatst, pannenkoeken gebakken, een middag gewerkt, pizza's gebakken, vier keer gedoucht, serie's gekeken, een beetje huiswerk gemaakt, de verjaardag van mijn broer gevierd, gedineerd met familie en taart gegeten, Het was een heerlijk weekend maar misschien wel een beetje te druk, ik eindigde zondagavond om 21:00 al in bed zonder energie, ook niet om dit artikel nog te schrijven. 

Al die lieve cadeautjes en berichtjes zorgde ervoor dat ik me ontzettend gelukkig en geliefd voelde ondanks dat ik in m'n hoofd misschien nog iets teveel met iemand bezig was. Ik kwam nogmaals tot de conclusie: vriendinnen zijn geweldig en zo belangrijk. Who needs a boyfriend anyway? 

Reacties

Populaire posts